CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

cuit2 my sponsor

Followers

q




Thursday, September 23, 2010

Yg terindah hanya sementara....

Disini aku nk ceritakan sedikit tentang kisah aq yunk mungkin leh dijadikan iktibar atau leh juga di jadikan pekongsian kite kat sini...sebelum too salam aq ucapkan pada semua....

Ni bkn r satu cerita nk burukkan sesape atau nk sakitkan aty sesape.... tp mungkin juga sume neh terjadi disebabkan oleh aku sendiri....mintak maaf kalau ade sesape yunk berkenaan nan coretan aq neh terbace atau pn tertak sengaja terjumpe blog aq neh.... aq mohon ampon, bende yunk aq nk kongsikan neh hanye sekadar meluahkan ape yg terbuku di hati aq je..dan aq cume nk bende too terpahat lam ingatan aq... mau pn memori too perit mcm hempedu atau manis semanis madu...

kisah ni bermula mase aq baru tamat s.p.m, semua org tawu aq bkn jenis yg mudah jatuh cinta... kadangkala aq pun heran kenape tuhan jadikan hati aq susah utk terima cinta....munkin tahap kepercayaan ku pada seseorang terlalu rendah...

prinsipku cume satu... selepas aq terbace sesuatu yg tersemat dalam satu novel 'cinta yg mudah di lafazkan mudah juga untuk di lepaskan..'. sbnarnye ape yg dikatakan oleh novel too sedikit sebanyak memberi kesan pada diriku.

selepas tamat sekolah, aq wase too mase yg sesuai untuk aq melalui alam percintaan...kalau tak salah aq raye ke6 pada tahun 2003,aq mengajak sepupu q klua makan,sambil cuci2 mate melihat suasana raya.. tanpa aq sedari pada malam itulah aq bertemu dengan seseorang yg mengubah pandangan aq terhadap cinta.... 

aq sbnarnye tak tawu dimana tarikan dye... mungkinkah dari senyuman aq tlah jatuh cinta pandang pertama,wlupn terpaksa aq diamkan.... pada keesokan hari telefon spupuku berdering.... tetibe sepupuku
ckp ade owg nk ckp nan aq..terkejut ugak aq. bkn slalu qu dpt panggilan dr encet owg.

bergegar jantung aq bile qu dengar suara laki. dengan slmbernye dye pown kenalkan dirinya mohd hazul hafiz..lebih slesa kalau panggil zul katanya.oowhh... rupanya bdk yg aq jumpe smlm too. dah dua tiga hari dye col aq,dye mula mengayat aq untuk jadi gfnye.. tapi pelawaannye aq tolak dengan baek...

hari berganti minggu dye tetap memujuk,katanye dye cuke dengan cara ku.. otak ku yang gila2 menambahkan daya terikan ku kpdnya... minggu berganti bulan, akhirnya dye menyerah pada takhdir... aq masih ingat lagi kata2 terakhirnya pada aq... "kalau kaly ni dye tak trima orang,orang pown tamo ganggu dye ag... tp kalu kaly neh dye trima owg,owg jnji akn jge dye"
berfikir panjang juga aq pada waktu too...akhirnya aq menerimanya kerana dye tak penah putus asa, aq nmpk kesungguhan yg teramat sangat...aq kagum.. mungkin ape yg di katakan novel too jd knyataan.. hey jangan seronok sangat kata ku pdnya.... owg akan terima dye tp ada syarat:
bile owg dah trima dye,dye kine pecaye at owg
tak blh mrh owg
kne sayang owg
tak uleh bg owg nangis
skaly owg kate sayng at owg too,mksdnye owg akan sayang dye slamanya.too janji owg.

Alhamdulillah hubungan too bertahan lama....aq amat bertuah kerana dye amat menyayangi aq... dye tersangat2 memahami..aq pula tak pernah meragui kesetiaannye....aq yakin dye mmg tercipta hanya untuk aq..aq bahagia melihat  gelak tawanya..dye amat beruntung kerana aq terlalu menyayanginya lebih dr nyawaku..
pada tahun 2009 genaplah ulang tahun ke6 hubungan kami.. jdi kami membuat keputusan untuk bertunang.. terlalu indah saat itu,tak dapat aq rakamkan.terlalu istimewa...tak dapat aq luahkan disini hanya Allah saje yg tawu bertapa aq menyintai dia.betapa sanggup aq menjadi isteri dye.


pada tanggal 27 feb 2009 cincin telah disarungkan di jemari halusku...amat sebak saat itu.. kini aq dah bergelar tunang pada owg yg aq paling sayang.jodoh kami sudah semakin hampir...smua rakan,saudara mara terutama mamaku smuanye gembira saat itu.. masih berlegar2 lagi peristiwa tu.


lepas kmi btunang tanpa disangka masalah datang bertimpa2.sukar untuk aq nyatakan  masalah tersebut.salah satu darinya aq telah berhenti keja,kmudian dye pown berenti dan mulakan bisnes.. tp manyak bende yg jd penghalang,aq yg sepatotnye mjadi tulang blakangnye..aq menyokong ape jua yg dye buad.... sampai r satu mase pe yg dye buat tak menguntungkan, modal pown ta dapat...asalnye duit too utk knduri kami.


aq pulak hampir 1thn ta kije,bkn aq tanak kije tp kwn2 qu smua dah kije, nk g sesowng tak brani...tetibe jew dye col gtw at tmpt kije kak ipar dye ade kije kosong... aq tanak.. dye cakap" g je r.... leh gak duit too buad beli make-up cyg". aq ketawa dengan kata2 dye. mama qu besungguh2 suruh ku trima kije too... namun aq menolak... bg qu susah utk aq bekerja dgn owg  yg tinggal sebumbung dgnnye,msti mcm2 crita akn aq tawu.. dye ttp yakinkn aq... aq akur...


pg too aq mangun lewat, tanda protes tamo kije kt ctoo... dye tnggu aq dgn smangat,aq pown smpai at tmpt kije... dr jaoh aq nmpk senyuman manis yg terukir at bibir kakaknye skaligus melenyapkan rasa takot ku.kakak dye yg aq gerunkan tu rupenye seorang yang peramah... ada saje topik yg nk dye kongsikan....suasana di tempat kije semakin selesa bagiku.


tak sampai sebulan sedikit demi sedikit ape yg aq agak kan telah terlaku..soalan pertama yang terkluar dr mulut kakak iparnye pada aq.. percaya kah aq terhadap adiknye...aq jawab percaya kot... lame kelamaan soalan laen pulak,makin lame makin aq ditusuk dgn d buru2 soalan2 dan jawapan kijam terpancul dr setiap baris kata2nya....


"makcik kata... adik dulu janji nan makcik nak bawak alik bakal bini dye yg mcm ustazah... tp tak dpt" hatiku mula terusik..... "tawu tak masakan yg ayu slalu masakkan utk adik,mkcik tak bg adik mkn... mkcik kata ayu buad ubat" astafirullahalazim... menangis aq kt situ jugak... berkecai hati aq.... "ayu tawu tak lam kluarga kami sape pown ta cuke at ayu... tambah2 arwah pakcik" aq mula tertantya apa salah ku smpai mcm neh terok aq kena....


"masa nk p tunangkan ayu, makcik takmo p tw hari utk sarungkan cincin..kak yg jaoh dye nk p.. rumah ayu yg dekat dye tanak p..." ya allah tolong lah aq... jauhkan aq dr manusia ini... kenapalah aq terlalu hina d mata downg.. "aritoo fmly p buad ubat bagi ayu nan adik lupe kt ayu...." pada mase too aq tate ag kekuatan... aq hanya mmpu tnye at kak dye.. ape yg dye nk skunk neh... nk aq ptos ke?? sape yng nk bantu aq mase neh... mama... tunangku... tak sampai aty aq nk critakan kt downg...kalau downg tawu aq dihina smpai mcm too msti downg sedih...mujur aq ada kwn2 cyber yg banyak membantu.

pada waktu too rutin harian ku hanya dok dirumah... smpai tunang ku eran perubahan sikap ku yg mendadak... ajak klua pown aq tanak... aq tak happy cm sllu ag. aqbuad kptsn tok g umah spupu aq utk smntra wktu.... nangis2 aq kongsi crita nan dye....aq betol2 tak tahan... kt sape ag ag nk luahkan perasaan.....

3-4minggu pas too aq panggil fmily qu... aq mule bincang sal hal neh.... ya tuhan... menggigil mama aq bile dye dpt tawu kptsn aq cm too...mama qu kate dye tak bleh g anto cincin at tunangku dye tak smpai aty.... aq tebalkan muke g mintak bantuan saudara laen utk serahkan cincin...

pada wktu too aq langsung tak pikir ape prasaan tunang aq... ape yg aq tawu derita aq tanggung ag terok dr dye...bertapa kijamnye aq... "maafkn cyg abg... cyg tak sanggup berdepan dengan semua ni.....cyg ttp sygkn abg slamanya...tp terlalu banyak dugaan...,takan brubah syg cyg at abg,wlu cyg cube tok menyanyangi owg laen" aq sebenarnye mengelak dari cerita hal sebenar adlh krn aq takot sesuatu tjadi dlm kluarga dye... aq tanak mereka btengkar hanye sbb aq...

pd 28april 2010... keluara aq menghantar cincin kmbali...mama aq nan mak tunang aq menangis tak henti2.. mengikut cerita too,aq mula terfikir kalau lah betol mak dye ta cuke aq nape mak dye nangis....aq mule syak yg laen... tapi ape kan daye benda dah jadi... mgkin ada hikmah disebalik yg terjadi... waktu kejadian tunangku baru balik dr kerja... tiba2 tanpa dye jangka org ramai at dpn rumah dye rupenye tunang dye antar alik cincin... dye critakan at aq wktu too dye tak dapat berdiri ag... lutut dah wase lembik.... aq yg tnggu kt rumah ni pown dah lebam bijik mate...

mlm too jgk dye dtg jmpe aq... dye dengan tenang cube tenangkan aq... dye cube bertanye nape aq wt keputusan cm too.. aq tetap membisu... last skaly... aq nk mintak maaf sbb dah bnyak sakitkan aty mereka yg aq sayang nan kptsn aq neh.... "abg amponkn cyg......mama maaf kan org...". aq juga minta maaf sbb tersebut nama yg tak sepatotnye aq crita... tp neh lah luahan haty aq....

2 ulasan:

zianazone said...

huhuhu beb..pepgi baca blog ko ni..buat aku sdih dan trharu arr..pape pun hidup harus di teruskan..semoga ko tabah hadapi segala2 nya aminnnn love u

Peni Anani said...

thanks beb... aq pown sedih ugak time tulis blog neh... tak enti2 air mata aq kua..... hurrmmmm love you too...