CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

cuit2 my sponsor

Followers

q




Monday, October 25, 2010

bile kawan baik bertukar watak!!!

agak2 ade ke kwn sejati lam dunia ni??  kawan waktu senang dan kawan waktu susah.... mmg susah nk cari kan?... kawan yang kite kenal dr kecik pun kadang2 leh tikam kite dr belakang an... ni kan pula kawan yang baru setahun jagung....hahaha wujudkah keikhlasan dalam persahabatan?? pernahkah kawan baik anda bertukar watak menjadi sebaliknya?

kawan ade macam2 jenis... ade kawan yang hanya nk bersama kite waktu kita senang. ade juga kawan yang akan sentiasa ada dgn kita walau ape pun yang terjadi, ada jugak jenis kawan yang tak boleh lihat kejayaan kita...ada juga kawan yang selalu potong jalan kita.... macam2 jenis kawan yang kita ada..

tapi untuk mencari kawan yang betul2 ikhlas nk berkawan dgn kita mmg susah.... kalau ada pown tu kira bonus dan bernasib baik je kan...bkn aq nk kate kawan yang baik tu tak ade tp dah makin pupus.... makin kite rapat makin kuat dia kenakan kite....hurmmm... pe pendapat korang tentang kawan???? boleh korang kongsikan tak??? tapi ape yang pasti aq mmg ada kawan yang boleh diharapkan... tp sblum dapat insan2 yang terpilih ni sbg kawan kita perlu berhati2 dalam menilai kebenaran sebuah persahabatan coz hilang orang yang kita percaya lagi teruk dari hilang orang yang kita sayang.... percaya r.... tp hilang orang yang kita sayang pown teruk ugak an an an... eeehhh... ape yang aku melalot ni hak3 renung2kan lah k....

6 ulasan:

mommy said...

renung2kan lah~selamat beramal..heheh,yup beb manusia pelbagai ragam,nak selam ati bukannye senang an an?silap aribulan n bintang...lomeh kitajalan yg mommy ase2 lah kot ley selamat..."brkwan seadanye...usah lah kc 100% kpercayaan,cukup sekadar beri 20%...lebihnye simpan untuk diri sendiri,kalau beri semua...suatu hari bila terjadi ape2...tak ada pun balance kat kita tuk terus berkawan dengan dia...akan terus membenci"

Peni Anani said...

uikk lw kawan wt cm too at kite leh jd benci ek mommy???? ooowwwhhh... bru peni tawu... yup mommy peni wase betul ugak too jan pecaye 100% an mommy... dulu mama peni slalu pesan "kalo syg at owg, letakkan sedikit perasaan benci,krn bila kita disakiti kita takkan berasa teruk" an mommy an

shada wentz said...

huhu.. pengalaman bab2 kawan ni mmg banyak. kalau nak cte takkan habes. (hiperbola nye) ngeh3.

byk dah lupa diri. sebab surrounding, peer, dan jgk BOYPREN!

tp bg sy, sy takot sgt kalau ada kawan kutuk belakang/benci sy. mmg tak boleh tdo kalau pkir mende tu. sbb tu kalau dlm friendship, sy byk beralah la. tp ikut jugak keadaan. kang dowg pijak kpla plak. kn3..? :P

Peni Anani said...

thanks komen aw shada... huhu kawan mmg mcm2 aw.... saye dah muak mengalah aw.... dulu mengalah skrg mengalah last2 bia jew r.... nk jadi ape jd r... makin kite berlembut makin kasar dye layan kite..

sy pun takot gak lw owg ngate at blakang ite an... uhhh ngeri woo... nak2 pulak best friend an an an

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

cari kawan memang mudah..tapi sahabat amatlah payah.Apa2 pun dalam bersahabat..kita perlu ikhlas dgn semua orang.Pasti suatu hari nanti..datang sahabat yg baik buat kita

Peni Anani said...

thanks lydia hehe... too r pasal nk cari sahabat bkn senang kan.... 1 dalam seribu pown belum tentu ikhlas berkawan dgn kita kan...jadi bile da dpt kawan yg baek kita perlu hagai dia...