CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

cuit2 my sponsor

Followers

q




Tuesday, November 2, 2010

akhirnya kamu kembali...

31oct aq melangkah meninggalkanmu. aq membawa diri ke kuala lumpur untuk mencari kerja disana... waktu itu aq sudah bertekad aq ingin melepaskan mu dengan harapan supaya kamu bahagia disampingnya.. kamu yang menghantar ku ke terminal bas bersama salah seorang sahabatmu... aq cube tenangkan hati... aq cube berlakon seplah2 aq happy dengan ape yang bakal terjadi sebentar nanti... aq seperti biasa dengan perwatakan ceria mix slumber hehehe...

sebelum aq berangkat... mamaku menangis bagaikan heroin filem tamil... hahaha... tak sanggup gak aq pandang mukanya... hari yang cerah tetiba bertukar jadi hujan aq terkejut juga kenapa terjadi mcm tu an..... dengan angin mcm nk ribut masyaallah...takot juge dorang ta dtg jemputku..

bila smpai je at terminal bas... dye menggalas beg ku secara tiba2 tali beg yang baru ku beli kelmarin putis.... addeeeessshhh....dah la aq nk berjalan jauh... dye mengikatnye dan mula menggalas semula... tiba2 putus lagi wat kali kedua... aq tersenyum... dalam hatiku berfikir adakah ini satu pertanda supaya aq tak perlu jauh ke negeri orang...tiba2 bas dua tingkat lalu di hadapan ku... aq mengomel "kan best lw leh naek bas ni"

bila smpai jew kat kuanter tiket kawan ku menyerahkan tiket, tapi lelaki tu seolah2 hairan kerana bus s.liner yang sepatutnya aq naiki tiada di sana... hanpir 10min juga aq menunggu.... kemudian baru lelaki td muncul di depan ku... naek bas ni.. dye tunjuk... bas durian burung.. "uiiikkk... mcm tau2 jew dye nk naik bas ni te" bekas bf qu bersuara... aq tersenyum lebar hahaha... padahal lam hati mcm ape ag... keh3

naik jew atas bas dye tak dapat menahan sebak aq leh lihat wajahnye yang cuba menahan sebah... dye mengarahkan aq supaya salam dengannye,... aq salam...kemudian tangan ku dicium.... hurmmm sedihye... "jangan wt benda tak elok kt sana tau..." aq mengangguk... "jangan lupa mama taw" aq mengangguk.... "jangan lupa abg tau" aq keras membatu...." jangan lupa abg tau" dye ulang alik ayat too   "salah satu sbb cyg kesana sbb cyg nk lupakan abg.... abg an pilih liza...."suaraku tersekat2.... "kita leh jadi kawan" matanya berkaca... "okeyhhh"aq menjawab... titis2 halus turun dr celah2 kelopak mataku... dye berlalu meninggalkan ku... aq masih tunduk menahan air mata yang tak dapat di bendung...

kemudian aq lihat dye berpatah balik dan menggenggam tanganku... dia mengucup tanganku berulang kali....tak dapat aq menahannye lagi....aq menangis... dia mengusap airmataku "dah... jangan menangis..." airmata ku makin laju makin laju...... "pergilah abg.... abg pilih liza".. dye pandang tepat ke mataku.. aq dapat lihat kesedihan disebalik pandangan matanya... dalam nada sebak dye menasihatkan aq agar aq berhati2 di tempat orang... aq mengangguk... dye pun berlalu "jangan lupa call or msg abg k" aq menggelengkan kepala...,sebelum dye melangkah aq memberinya sebuah beg berisi kenangan kami...itu tandanya aq mahu menyerahkan segalanya kembali

bila bas mula bergerak... aq mula menghubunginye kerana aq terlupa mengucapkan terima kasih padanya... dye mula menyoalku kerana dia telah membuka isi beg td...."cyg masih simpan lagi benda kita dulu2 dr tahun 2004" aq menjawab "hurrmmm...tp skunk cyg dah bg alik semua kenangan itu" "abg terharu sbb semua tu masih cyg simpan,taw tak cyg wt abg nangis...malu r abg at kawan abg lw mcm ni" aq terus mengucapkan terima kasih kerana menghantarku...  "knpa cyg bg alik cincin tunang kita"  "cyg nk abg simpan kenangan kita... sbb cincin tu kita yang pilih... jangan kasi kat liza... tolong lah..."  dia menjawab lagi"abg akan pakai cincin tu... tp kn abg hadiahkan untuk cyg.."  "tpabg ada liza wtpe cyg nk simpan lagi.... bye..."  aq mematikan panggilan td.

malam tu aq bersama appleijo di i-city... dia menalefon ku... hurmmm aq pown wt layan tak layan jer... "kalau eyda call kata abg tak hantar cyg tw td" panasnye telinga... ni mesti kes nk kena jaga haty Liza r ni... "kenapa owg je perlu jaga hati liza... tak mau r... " aq  menjawab.. dye pula terus mengarahkan ku berkata demikian... aq mematikan telefon... hampeh tol!!g bersia2 nn apple ijo pkol 4pg bru alik... jebg2 dah tu on9 pulak dkt kol 6 bru tytow... hehehe biase rkitowng nan cyber tak pat dipisahkan..

tetiba telefonku berbunyi.... malasnye nk angkat adessshh bru kol8... aq amik handsetku.. tetibe at skrin terpapar name 'my love' too nama dia... aq menjawab.... "cyg tolong lah leh tak lw kita wt cm ni cyg abg alik at cyg alik... n abg tinggalkan liza... abg tak leh idup cm ni" aq jwb "no!" tapi dalam hatiku gembira sangat.... akhirnye dye sedar...  "cyg tak ulih wt cm ni...cyg tak ulih tinggal abg... cyg tak ulih tinggal mama.... surat cyg dah wt abg sedar, tiap2 kali abg bace abg sedih sangat... rasa  cm dihargai... cyg simpan semua kenangan kita..." aq terdiam... lam hati berkata ""ye r ko r cinta pertama aq mesti r aq simpan semua tentang kita"...

"abg p crita kt mak abg... cyg p kl... mak abg mrh abg sbb abg biarkan cyg p... mak abg sayang kat cyg sangat..." aq diam dengan penjelasannye..... "semalam time abg antar cyg liza call tp abg ta jwb... abg dah rasa lain sangat mase tu...abg nk cya dr dia... dia call abg manyak kali... sampai ke malam... abg tak p mana pun abg dok baca je surat cyg... dok tengok barabg2 kita dulu..." aq sbnrnya bkn nk buat hatinye makin tersiksa aq sebenarnye mahu melihat dia bahagia dengan liza...

 "mlm tu juga time 11malam liza alik kije, abg call dia tp dia ta jawab... abg rasa lain macam je.... abg p kt area rumah dia...abg tunggu bwh tu lama sangat....skali abg nmpak eyda kua naik waja merah..... abg  tunggu lg kt bwh tu smbil call liza..... tak lama pas tu abg nmpk liza turun...terus masuk lam kereta wira..."   
'abis dia nmpk abg tak??" aq menyoal.. "tak... abg nyorok at tadka sebelah tu....pastu abg antar msg at dia 'selamat berjaya'..."  lega rasa hatiku apa yang aq pernah cerita padanya dulu bukan kata2 kosong... aq berkata benar... lepas semua benda terjadi di depan matanya baru dia sedar... alhamdulillah.. doaku termakbul...

"cyg kita alik semula cm dulu... plz..... abg rindu cya... abg rindu masakan cyg....."   "cyg dah tak masak sejak kite putus tunang sbnrnye..."aq menjawab...  "rabu ni abg p amik cyg kita mula alik k....abg dah wt pilihan yang salah hari tu..."   "boleh ke abg lupa liza smpai bila2????" "abg yakin abg lg cintakan cyg...." aq kenal dia... dan dia lah yang aq mahukan seumur hidupku... apa salahnya aq mulakan sekali lagi bersamanya.... doakan kebahagiaan kami....




10 ulasan:

amiya_ren said...

Amin..alhmdllah..

Peni Anani said...

amin alhamdulillah juge...time kasih coz comment

amiya_ren said...

Orait!.0-0 k..haha..peace!

Peni Anani said...

i already know who u are... pls dont start it again...

Peni Anani said...
This comment has been removed by the author.
amiya_ren said...

Nop..i really want t ending like tis..all back to normal..i think your status not suitable from n0w on..hehe..change?.just suggesti0n..peace!

Peni Anani said...

owh really u want the ending goes like this huh?? wokey...i hope so... thanks for your suggestion babe,i will change it soon..

shada wentz said...

sukka! :)

Peni Anani said...

suka ugak... hehehe... shadaaaaa.... pat p studyyy... hahaha

AiMaN said...

hohohoho..sedihnye...tp dalam hati cam berbunga je..hik3